Translate

Wikipedia

Резултати претраге

ОБЈАШЊЕЊА


ПОНЕДЕЉАК 16.03.2020.

Драги моји ученици,
Од уторка 17.03.2020. године настава ће се одвијати на другачији начин. Наставни часови, учење и провера знања вршиће се од куће. Детаљна упутства о томе добијаћете свакодневно од свог наставника.
Како бих вам олакшао учење у овом периоду, прослеђујем вам  упутство ПП службе за организовање времена учења.


1. ПРИПРЕМА је основни елемент управљања временом. У фази припреме се дефинише план учења и прави распоред активности. Планом учења распоређујете своје дневне обавезе око учења са осталим обавезама.
2. ФОРМУЛИСАЊЕ ЦИЉА УЧЕЊА- постављени циљ је наш највећи покретач. Важно је да поставите циљ који ће вас подстицати Веома је важно да се посветити постизању постављеног циља.
3. РАЗЛАГАЊЕ ЗАДАТАКА НА МАЊЕ ЦЕЛИНЕ – разбијањем великог задатка у серију мањих и израдом распореда времена за сваки корак можете направити готово све што замиислите уз пуно мање стреса и нервирања.
4. ОДРЕЂИВАЊЕ ПРИОРИТЕТА ЗАДАЦИМА - прво, направити листу најважнијих задатака у току дана, затим листу средње битних задатака које треба да обавите и листу задатака које ћете урадити ако вам остане слободног времена.
5. Пети принцип подразумева да најтеже и најзахтевније ствари треба радити када сте најпродуктивнији и најконцентрисанији.Тиме ћете осигурати да најкомпликованије и најсложније ствари завршите док сте свежи, орни, одморни и пуни енергије.


ШЕСТ ВЕЛИКИХ КРАДЉИВАЦА ВРЕМЕНА У УЧЕЊУ
1. СЛАБО ПЛАНИРАЊЕ – Ученици често пропуштају да планирају. То доводи до тога да своју пажњу усмеравају на мање битне ствари, а пропуштају да заврше важне послове.
2. НЕДОСТАТАК ПРИОРИТЕТА/ ЦИЉЕВА - утиче на све што обављамо и на личном и на плану учења. Они који током дана остваре највише, знају тачно шта желе да остваре. На несрећу, многи од нас мисле да се циљеви учења постављају годишње, а не дневно. Резултат тога је превише утрошеног времена на небитне ствари, а не на ствари које су важне у нашем учењу.
3. ОДЛАГАЊЕ – Ако већ остављате нешто за касније, гледајте да то буду мање битне ствари, оне које неће оставити последице због неизвршавања. Велики проблем представља одлагање важних ствари.
4. ПРЕКИДАЊА – Откривено је да се за један сат неометаног рада уради исто колико и за четири сата ометаног. После једног минута ометаног рада потребно 15 минута времена да се вратимо на ниво концентрације пре ометања. Прекидање долази из два извора: од особа и електронским путем. Телефон, најважније средство комуникације, може бити највећи непријатељ ефикасности. Прекидања могу бити добра и лоша. Постоје прекидања која су важна и која прихватате безусловно. Али има прекидања која имају малу или скоро никакву вредност.
5. ПРЕВИШЕ ТРУДА – Многи ученици и студенти имају осећај да морају да заврше све у току једног дана и не дају себи времена да ураде ствари како треба. То води до половично завршеног учења и осећаја неуспеха.
6. ПРЕТРПАН СТО – Најуспешнији ученици и студенти раде на рашчишћеним столовима.


Пример дневног распореда, који можете да попуњавате сваког дана, када сазнате распоред предавања на телевизији и обавезе које ћете добијати од наставника из школе:


 
понедељак
уторак
среда
четвртак
петак
субота
недеља
8:00
 
 
 
 
 
 
 
9:00
 
 
 
 
 
 
 
10:00
 
 
 
 
 
 
 
11:00
 
 
 
 
 
 
 
12:00
 
 
 
 
 
 
 
13:00
 
 
 
 
 
 
 
14:00
 
 
 
 
 
 
 
15:00
 
 
 
 
 
 
 
16:00
 
 
 
 
 
 
 
17:00
 
 
 
 
 
 
 
18:00
 
 
 
 
 
 
 
19:00
 
 
 
 
 
 
 
20:00
 
 
 
 
 
 
 
21:00
 
 
 
 
 
 
 
22:00
 
 
 
 
 
 
 


0 коментара:

Постави коментар