ПОНЕДЕЉАК 16.03.2020.
Драги моји ученици,
Од уторка 17.03.2020. године настава ће се одвијати на другачији начин. Наставни часови, учење и провера знања вршиће се од куће. Детаљна упутства о томе добијаћете свакодневно од свог наставника.
Како бих вам олакшао учење у овом периоду, прослеђујем вам упутство ПП службе за организовање времена учења.
1. ПРИПРЕМА је
основни елемент управљања временом. У
фази припреме се дефинише план учења и
прави распоред активности. Планом учења
распоређујете своје дневне обавезе око
учења са осталим обавезама.
2. ФОРМУЛИСАЊЕ ЦИЉА
УЧЕЊА- постављени циљ је наш највећи
покретач. Важно је да поставите циљ
који ће вас подстицати Веома је важно
да се посветити постизању постављеног
циља.
3. РАЗЛАГАЊЕ ЗАДАТАКА
НА МАЊЕ ЦЕЛИНЕ – разбијањем великог
задатка у серију мањих и израдом распореда
времена за сваки корак можете направити
готово све што замиислите уз пуно мање
стреса и нервирања.
4. ОДРЕЂИВАЊЕ
ПРИОРИТЕТА ЗАДАЦИМА - прво, направити
листу најважнијих задатака у току дана,
затим листу средње битних задатака које
треба да обавите и листу задатака које
ћете урадити ако вам остане слободног
времена.
5. Пети принцип
подразумева да најтеже и најзахтевније
ствари треба радити када сте најпродуктивнији
и најконцентрисанији.Тиме ћете осигурати
да најкомпликованије и најсложније
ствари завршите док сте свежи, орни,
одморни и пуни енергије.
ШЕСТ ВЕЛИКИХ
КРАДЉИВАЦА ВРЕМЕНА У УЧЕЊУ
1. СЛАБО ПЛАНИРАЊЕ
– Ученици често пропуштају да планирају.
То доводи до тога да своју пажњу усмеравају
на мање битне ствари, а пропуштају да
заврше важне послове.
2. НЕДОСТАТАК
ПРИОРИТЕТА/ ЦИЉЕВА - утиче на све што
обављамо и на личном и на плану учења.
Они који током дана остваре највише,
знају тачно шта желе да остваре. На
несрећу, многи од нас мисле да се циљеви
учења постављају годишње, а не дневно.
Резултат тога је превише утрошеног
времена на небитне ствари, а не на ствари
које су важне у нашем учењу.
3. ОДЛАГАЊЕ – Ако
већ остављате нешто за касније, гледајте
да то буду мање битне ствари, оне које
неће оставити последице због неизвршавања.
Велики проблем представља одлагање
важних ствари.
4. ПРЕКИДАЊА –
Откривено је да се за један сат неометаног
рада уради исто колико и за четири сата
ометаног. После једног минута ометаног
рада потребно 15 минута времена да се
вратимо на ниво концентрације пре
ометања. Прекидање долази из два извора:
од особа и електронским путем. Телефон,
најважније средство комуникације, може
бити највећи непријатељ ефикасности.
Прекидања могу бити добра и лоша. Постоје
прекидања која су важна и која прихватате
безусловно. Али има прекидања која имају
малу или скоро никакву вредност.
5. ПРЕВИШЕ ТРУДА
– Многи ученици и студенти имају осећај
да морају да заврше све у току једног
дана и не дају себи времена да ураде
ствари како треба. То води до половично
завршеног учења и осећаја неуспеха.
6. ПРЕТРПАН СТО –
Најуспешнији ученици и студенти раде
на рашчишћеним столовима.
Пример дневног
распореда, који можете да попуњавате
сваког дана, када сазнате распоред
предавања на телевизији и обавезе које
ћете добијати од наставника из школе:
|
понедељак
|
уторак
|
среда
|
четвртак
|
петак
|
субота
|
недеља
|
8:00 |
|
|
|
|
|
|
|
9:00 |
|
|
|
|
|
|
|
10:00 |
|
|
|
|
|
|
|
11:00 |
|
|
|
|
|
|
|
12:00 |
|
|
|
|
|
|
|
13:00 |
|
|
|
|
|
|
|
14:00 |
|
|
|
|
|
|
|
15:00 |
|
|
|
|
|
|
|
16:00 |
|
|
|
|
|
|
|
17:00 |
|
|
|
|
|
|
|
18:00 |
|
|
|
|
|
|
|
19:00 |
|
|
|
|
|
|
|
20:00 |
|
|
|
|
|
|
|
21:00 |
|
|
|
|
|
|
|
22:00 |
|
|
|
|
|
|
|
0 коментара:
Постави коментар