Translate

Wikipedia

Резултати претраге

уторак, 12. мај 2020.

СРЕДА 13.05. СРПСКИ ЈЕЗИК,лекција 40


1.КОРАК:   Како бисте описали свог најбољег пријатеља?
1. Напишите у свеске име и презиме свог најбољег друга и другарице.
2. Којим словом пишемо име и презиме?
3. Зашто су вам баш те особе најбољи друг и другарица?
4. Наведите њихове особине.
5. Опишите како се дружите.

Данас ћемо читати текст ,,Два друга, који је написао руски писац Лав Николајевич Толстој.

2.КОРАК: Изражајно и интерпретативно читање приче: Кликом на зелени микрофон активирај звучни запис приче и пажљиво је послушај.


Дигитални уџбеник
Звучни запис: Два друга (тема 3., страна3.)
Штампани уџбеник
Интерпретативно читање приче:  пажљиво слушај причу да би је доживео и разумео/ла њено значење.(страна 60. и 61.)



            3.КОРАК:  Тумачење мање познатих речи и израза
Прочитајте сада текст у себи још једном и обрате пажњу на мање познату реч дедер хајде, која је објашњена на маргини стране.

Разговарамо о непосредном доживљају овог драмског текста:

1. Како вам се допала ова прича?
2. Шта вас је у њој изненадило?
3. Ко је главни лик у причи?
4. Где су два друга срела медведа?
5. Испричајте како се понашао дечак који се нашао у опасности.
6. Како се он осећао када му је пришао медвед?
7. Шта мислите о дечаку који се попео на дрво?
8. Протумачите последњу реченицу у причи.
9. По чему се познаје прави пријатељ?
10. Шта сте научили из ове приче?
Процените поступке ликова у причи! Запазили сте да је главни лик у причи дечак који се нашао у невољи. Изненадио вас је поступак његовог друга који је побегао на дрво и оставио свог друга у невољи. Порука приче јесте да се прави пријатељ у невољи најбоље познаје.

4.КОРАК:  Решите задатке у вези са разумевањем драмског текста.

Дигитални уџбеник
Задатак: Два друга
Штампани уџбеник
Задаци (Прилог 1)

5.КОРАК:Сазнај о медведима:

Дигитални
Анимација О медведима
Штампани
Учитељица/учитељ чита текст о медведима.

Додатно о медведима:
Медведи су велике, гломазне животиње, које, упркос својим кратким ногама, могу да трче великом брзином. Они имају слаб вид, али одлично чуло мириса. Углавном су биљоједи, али се хране и рибом, малим животињама и инсектима. Већина медведа живи у шумама. Медведи који живе у северним хладним областима проводе зиму у пећинама или јазбинама ископаним под снегом. Опстају захваљујући салу које су нагомилали током лета. Медвед не тоне у прави зимски сан. Његова телесна температура се снижава за неколико степени, али чим мало отопли, он се буди.
(одломак из дечје илустроване енциклопедије Свет сисара, страна 23)
„Мрки медведи лове лососе, који пливају узводно реком ка месту за размножавање. Пошто те рибе прескачу препреке у реци, лукави медведи се поставе баш на таква места. Тако рибе ускачу право у чељусти ових рибара.



6.КОРАК: Присети се неког догађаја у којем су ти пријатељи помогли у невољи.(Или ти њима)
Препиши из текста реченицу коју је медвед шапнуо дечаку.

Препиши у свеску:
Лав Николајевич Толстој
„Два друга”
Тема: Прича говори о изневереном другарству
Место радње: шума
Време радње: у току дана
Ликови: два друга и медвед
Поруке приче: Пријатељ се у невољи познаје као злато у ватри.
Добар друг највише вреди.

Прилог 1
1. Подвуци тачан одговор и процени поступке јунака из приче „Два друга”.
а) Шта је урадио напуштени дечак када је угледао медведа?
           Сео је на пут.
           Легао је и правио се да је мртав.
          Бежао је од медведа.

б) Како се понео дечак који се попео на дрво према свом другу?
другарски, заштитнички, недругарски.

в) Ко је прави пријатељ?
           Онај који у опасности напусти пријатеља.
           Онај који мисли само на себе.
           Онај који штити пријатеља.

0 коментара:

Постави коментар