Translate

Wikipedia

Резултати претраге

среда, 20. мај 2020.

СРЕДА 20.05. ЛИКОВНА КУЛТУРА, лекција

1.КОРАК: Драги моји прваци, пажљиво погледајте ове слике:

Објасни чему служи ваза, зашто је таквог облика? 
Која од њих ти се допада,зашто?
Опиши њен изглед и процени ликовност тог предмета. 
Као би их ти проценио/проценила?
2.КОРАК:  Погледајте следеће фотографије:
Шта видите? 
Опишите предмете са фотографија? 
Чему служе приказани предмети? 
Зашто кашика има удубљење? 
Зашто виљушка има зупце? 
Зашто су им дршке заобљене?
Зашто шоља има дршку? 
Зашто је глатка и удубљена? 
Зашто је точак округао и зашто је од гуме?

                     
 


3.КОРАК:
На претходним примерима сте запазили да је изглед предмета прилагођен њиховој намени, односно да и облик и материјал од кога ће се предмет направити зависе од тога чему ће тај предмет служити.
Шта још око себе видите да је човек обликовао према ономе за шта му је то потребно? Да ли знате како се зову стручњаци који осмишљавају изглед предмета? Шта мислите да ли се предмети некада украшавају превише и да ти украси не служе ничему?
(Откријте повезаност изгледа и намене предмета који нас окружују и упамти нове речи – дизајн, дизајнер и кич!)

         Обратите пажњу на 88. страну у уџбенику. Прочитајте текст.
Који нови појам сте чули? Шта су то занимања људи? Да ли сте знали да постоје уметничка занимања?
( архитекта, сликар, вајар, композитор, певач, глумац, балерина, дизајнер, златар, грнчар...)
         Пажљиво погледајте фотографије и размислите о њима. 
Зграде и друге грађевине, мостови, фонтане... се уметнички обликују како би чиниле простор у коме живимо пријатним и естетским (лепим). То раде архитекте.
Сликари обликују слику, скулптуру обликују вајари, а осим фотографије коју правимо ми сами или нас неко фотографише, постоје и уметничке фотографије.
         Настављајмо рад на страни 89. Погледајте фотографије и покушајте да одредите занатлије које праве ове предмете. У прошлости предмети су се углавном правили ручно, а данас се праве у фабрикама (пример ташне коју је раније израђивао ташнер и сл).

4.КОРАК:  Твој задатак је да по упутствима у задатку на страни 89. дизајнираш, предмет по свом нахођењу.
Када завршиш, фотографиши и објави у својој фасцикли на фб групи.



0 коментара:

Постави коментар