Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 17. мај 2020.

ПОНЕДЕЉАК 18.05. МУЗИЧКА КУЛТУРА, лекција 11


Загонетно питање: „Поред дубоких чизама, у називу занимања носи и име једне животиње. Ко је то?” (Р_б_ _.)

Данас ћемо научити једну нову песму и игру о рибару.


1.КОРАК:  Отвори дигитални уџбеник, активирај зелени микрофон, послушај неколико пута док не научиш речи и мелодију, а затим активирај плаву иконицу(испод зеленог микрофона) и покушај сам/сама да отпеваш песму уз караоку Рибар.

Дигитални уџбеник
Рибар, Владимир Томерлин / Тема 5. страна 3.
Штампани уџбеник
Рибар, Владимир Томерлин / страна 62. и 63



2.КОРАК:Прочитајте информације о новом ритмичком инструменту – трианглу


3.КОРАК:Слушање музике Морска азбука(зелени микрофон страна 63.)уз читање музичке приче 
 НЕОБИЧАН САН
Једног лепог сунчаног дана Маја се враћала из школе. Док је ишла према кући, размишљала је о предстојећем распусту. Пошто је била вредна и добра, родитељи су јој обећали да ће је водити на море. Маштајући о путовању Маја није осећала тешку торбу на леђима, просто је поскакивала од радости.
Стигла је кући, опрала руке, ручала и пошто није имала ништа за домаћи, укључила је телевизор и прилегла да се одмори.
На програму је била емисија о разним пределима света. Како се само обрадовала када је видела да ће овог пута снимати и приказивати морске дубине.
Прво се појавила морска звезда, која је тромо корачала по морском дну. Изнад ње је грациозно пливала велика морска ража. Шарене рибе су вириле из својих склоништа у стенама, док су јата ситних светлуцавих рибица весело и окретно пливала мењајући правац свог кретања. 
Док је гледала шарени морски свет, Маја је затворила очи и одједном се нашла на морском дну. Изнад ње су светлеле неонкице, а она се нашла у чудесној учионици. Клупе и столице су биле од најлепших корала, а ђаци су били разне рибице: папалине, барбуни, паламида, бутор, скуша, шкарпина...
Учитељица је била строга морска ража, која им је објашњавала како да надмудре старог рибара који сваког дана пеца на истом месту. Уместо табле, на белом папиру који је био закачен на удицу стајала је чудна порука. Сви су покушавали да је протумаче. Када се Маја боље загледала, видела је да је написана неком чудном рибљом азбуком. Покушавала је да проговори, да их пита шта пише у поруци, али као да је била невидљива, нико је није примећивао, а уместо гласа могла је само да испушта мехуриће. Сви су били тихи и споразумевали су се на неки необичан начин све до тренутка када је почела музика. 

4.КОРАК:Извести игру Рибар према упутству у уџбенику на стр. 63.
ИГРА:
РИБАР
Потребни су:
·   импровизовани штап за пецање са магнетом на врху;
·   риба, рак и жаба изрезани од картона, са спајалицом, због качења на магнет;
·   ритмички инструменти: триангл (риба), штапићи (рак) и звечка (жаба).
Разбрајалицом одабрати ученика који ће бити рибар и ученика који ће седети у средини круга и помоћу звука инструмената оглашавати рибу, рака или жабу. Ученици стоје укруг, збијени раме уз раме, окренути према средини. Рибар је изван круга, а ученик који свира инструменте седи у средини тако да рибар не може да види који ће он инструмент свирати. Док певају, рибар хода укруг и пеца тако што пред сваког играча стави удицу. На удицу се закачи изрезана животиња, а рибар има задатак да погоди шта је упецао. Да би му олакшао погађање, играч који седи у средини круга одсвира краћи ритам на ритмичкој удараљци која представља упецану животињу.
Према боји звука одређеног инструмента рибар треба да одреди шта је уловио. Ако погоди, мења улогу са играчем који је на удицу обесио одређену животињу. Пожељно је да се замени и ученик који свира инструменте.

Додатни материјал:

5.КОРАК:  Нацртај морски свет из приче Необичан сан, фотографиши и објави у својој фасцикли на фб групи.

0 коментара:

Постави коментар