Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 24. мај 2020.

ПОНЕДЕЉАК 15.05.СРПСКИ ЈЕЗИК,лекција 49


1.КОРАК: Драги моји прваци отворите своју:


Дигитални уџбеник 
Анимација Слепи миш (тема 3. страна 8.)
Штампани уџбеник 
Текст на страни 71.

Додатно о...

Слепи миш се у оријентацији користи чулом слуха. Он испушта веома оштре звукове – ултразвуке које људско ухо не може да чује. Та треперења звука веома се брзо крећу кроз ваздух. Чим наиђу на препреку или плен, она се одбијају и враћају се до животиње као ехо. Та треперења преко уха допиру до мозга где се анализирају и дају слику предмета-препреке. Захваљујући ехо-локацији, неки слепи мишеви могу да примете мушицу у мраку и на удаљености од 1,35 метара!
(Одломак из илустроване дечје енциклопедије Животиње, страна 32)


2.КОРАК: Данас ћемо читати још једну Езопову басну у којој су главни јунаци птице, животиње и слепи миш. Док слушате басну, размишљајте о разлозима због којих је слепи миш остао усамљен.

Изражајно и интерпретативно читање басне:активирајте ЗЕЛЕНИ микрофон.

Дигитални
Звучни запис: Птице, животиње и слепи миш(тема 3. страна 8.)
Штампани
Интерпретативно читање басне:послушај басну из доњег прилога. Потруди се да  доживиш басну и разумеш њено значење.
3.КОРАК: Прочитај причу у себи још једном и запази речи које су ти непознате. Вероватно си навео/ла реч: сумрак – ишчезавање дневне светлости и почетак падања мрака, полумрак између заласка сунца и почетка ноћи и пред свитање дана.
1. Зашто су све животиње напустиле слепог миша?
2. Чиме је он заслужио да остане усамљен?
3. Какве особине је испољио слепи миш у наведеној басни?
4. Чему вас учи ова басна?
Слепи миш је био неодлучан коме да се у сукобу птица и животиња приклони, па је често мењао стране. Увек је био на страни оних који имају више изгледа за победу. Час су му пријатељи били птице, час животиње. Баш због тога је и код једних и код других окарактерисан као непоуздан и зато су га и птице и животиње одбациле. Зато он данас живи усамљен у мрачним пећинама.

4.КОРАК:Реши дигитални задатак у вези са разумевањем басне.

Дигитални
Задатак: Птице, животиње и слепи миш


Домаћи задатак:
Прочитајте басне из читанке страна 72.,74. и 76. Изабери једну од њих и уради задатке који се односе на њу на странама 73., 75. и 77.
Припремите се да  препричате басну која вам је најомиљенија.

Препиши у свеску.
Езоп
,,Птице, животиње и слепи миш

Тема: Неискрена подршка слепог миша
Ликови: птице, животиње и слепи миш
Особине слепог миша: неискрен, непоуздан, превртљив, прорачунат, неодлучан, несигуран.
Поука: Лоши су људи који у невољи напуштају своје пријатеље.


0 коментара:

Постави коментар