Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 3. мај 2020.

ПОНЕДЕЉАК 04.05. СРПСКИ ЈЕЗИК, лекција 32

Драги моји другари надам се да сте лепо и весело провели првомајски празник. Сада је време за нову лекцију из српског језика
1:КОРАК: 

1. Наведите које су вам омиљене дечје представе.

2. Како се осећате кад их гледате?
3. Испричајте шта вам се све у позоришту допада.
Данас ћемо читати драмски текст „Тужибаба” Душана Радовића.

Душко Радовић је рођен у Нишу, а највећи део живота провео је у Београду. Писао је песме, приче, радио-игре и ТВ емисије за децу. Био је уредник дечјег часописа Полетарац. Познате су његове књиге: Поштована децо, Смешне речи, Причам ти причу.

2.КОРАК:  Активирај зелени микрофон у дигиталном уџбенику и пажљиво послушај интерпретацију драмског текста.
Дигитални
Звучни запис: Тужибаба, одељак 1 страна 8.
Штампани
Уџбеник страна 20. и 21.
3.КОРАК:  Прочитајте драмски текст у себи још једном и обратите пажњу на мање познате речи које су објашњене на маргини стране.
Вероватно ће вам бити непозната реч тужибаба, али ћете њено значење разумети из самог текста. Закључили сте да је тужибаба особа која воли да тужака друге особе и жали се на њихово понашање како би им наудила. Осим тога, запазићете да је недругарски однос међу дечацима исказан и речима: исмева ме руга ми се, омаловажава ме, подсмева ми се, и кези се – цери се, бекељи се.

Размислите сада о следећим питањима и покушајте да на њих дате одговор:
1. Испричајте своје утиске о прочитаном тексту.
2. Шта је Поповић урадио дечаку?
3. Како је он реаговао?
3. Наведите особине које дечаци испољавају својим понашањем.
4. Које њихове особине вам се не допадају? Објасните зашто.
5. Шта бисте рекли тужибаби и дечаку?
6. Како би требало да се другови и другарице понашају и опходе једни према другима?
7. Испричајте шта сте научили из овог текста.

4.КОРАК:   
Сада ћете увежбавати да гласно (правилно, логичко и изражајно) читате драмски текст „Тужибаба” по улогама (прво сте у улози учитељице,затим тужибабе и на крају дечака). Док читате, покушајте да изговором правите разлику између реченица као обавештења, реченица као питања и реченица као заповести.
Да се подсетимо: реченице које су наведене у заградама у драмском тексту не читају. Оне вам помажу да разумете како се ликови понашају на сцени и шта осећају.

5.КОРАК:  Означите ситуације (у дигиталном уџбенику)за које мислите да су примери другарског понашања:
Дигитални
Задатак: Другарско и недругарско понашање (одељак 1. страна 8.)

Сада прочитајте текст  Лепо понашање и  пронађите реченицу у тексту у којој се налази порука ове приче.
Лепо понашање
Кад је хладно, бодљикаво прасе тражи другу бодљикаву прасад да леже заједно, да се збију, јер им је тако топлије. Да немају бодље, то би било лако. Али, бодљикава прасад имају дуге оштре бодље. Кад се збију у гомилу, боду једно друго. То није добро. А није добро ни кад им је хладно. Зато се бодљикава прасад дуго муче док не нађу неко згодно растојање: да буду једно уз друго, а да се не боду. То растојање зове се лепо понашање. То је лепо понашање: да ја не повредим тебе, да ти не повредиш мене; да помогнемо једно другом, да и мени и теби буде добро.
Артур Шопенхауер
(Јасминка Петровић, Бонтон, страна 5)

6.КОРАК:  Препиши у свеску:

,,Тужибаба
Писац:Душан Радовић
Врста текста: драмски текст
Непознате речи:
тужибаба особа која воли да оптужује друге особе и жали се на њих
Тема: је оно о чему се пише у тексту, песми или причи.
Тема драмског текста ,,Тужибабаје тужакање ученика.
Лица: дечак Поповић, тужибаба и учитељица
Поруке: Другарско понашање је: да ја не повредим тебе, да ти не повредиш мене, да помогнемо једно другом, да и мени и теби буде добро.
На крају реченице којом се поставља неко питање пише се упитник.
На крају реченице којом се исказује неко осећање (одушевљење, изненађење, чуђење) пише се узвичник.



Ево како изгледа када твоји вршњаци глуме овај драмски текст:

0 коментара:

Постави коментар