Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 5. април 2020.

ПОНЕДЕЉАК 06.04. СРПСКИ ЈЕЗИК, лекција 16

Драги моји прваци, време је за нову лекцију из српског језика.



Данас ћемо читати наше саставе о природи у пролеће:
ПРОЛЕЋЕ ЈЕ СТИГЛО У МОЈ КРАЈ 
Да ли смо схватили шта је то описивање? Како се описује?
Описивање је сликање речима. Можемо да описујемо изглед ствари, бића, природе, простор, звуке, мирисе и боје. Опис природе се назива пејзаж. Опис одговара на питање Какво је нешто? или Какав је неко?. Опис чини леп избор појединости - мотива али се на крају добија утисак целине.
На пример: Ливада је зеленацветнасунчана и весела.
1.КОРАК:  Прочитајте пажљиво све саставе ваших другара:
1.састав

 2.састав

3.састав

4.састав

5.састав

6.састав

7.састав

8.састав

9.састав

10.састав

11.састав
12.састав

13.састав


Веома је важно да схватите да читањем књига, песама и прича богатите свој речник и постижете боље усмено и писано изражавање.




2.КОРАК:  Сада ћете изабрати један састав који вам се веома допао и један састав који вам се није баш допао, па ћете испод ове странице-у коментарима написати који састав вам се допао и због чега и који вам се  није допао и због чега.
Хвала вам другари, будите строги и правични!

32 коментара:

  1. Najviše mi se dopao 1. sastav. U njemu je sve lepo opisano i lep je rukopis.

    Nije mi se baš dopao 9. sastav, previše je kratak.

    Ivana N.

    ОдговориИзбриши
  2. Bas mi se dopao 6. sastav jer je uredan i lepo je opisano prolece.
    Nije mi se bas dopao 9. sastav jer je kratak i ne mogu najbolje da procitam sta pise.
    Maksim

    ОдговориИзбриши
  3. Meni su svi sastavi lepi na svoj način ,ali mogu da izdvojim sastav br. 11,zato što je dobar i lepo je napisan.Mogu da ga pročitam.Dimitrije

    ОдговориИзбриши
  4. NIJE MI SE DOPAO TRECI SASTAV ZATO ŠTO JE MNOGO KRATAK, A NAJVIŠE MI SE DOPADA 5. SASTAV ZATO ŠTO JE LEPO OPISANO PROLEĆE I MENI DOLAZE GOLUBOVI NA TERASU KAD POČNE PROLEĆE. STEFAN PECIĆ

    ОдговориИзбриши
  5. Драги другари, мени се највише свиђа састав број 10. зато што је лепо описано буђење природе. Састав број 9 је прекратак и нејасно написан. Мислим да морамо да се потрудимо да пишемо лепше.

    ОдговориИзбриши
  6. Najviše mi se dopao sastav broj broj 11, zato što je dugačak,uredan i zato što nas podseća da brinemo o prirodi. Nije mi se dopao sastav broj 8 zato što je kratak. Aleksa A.

    ОдговориИзбриши
  7. Najvise mi se dopao 1. sastav i 10. ilustracija. Ne bih mogla da izdvojim sastav koji mi se najmanje dopao jer su se svi drugari potrudili, svako na svoj način. Barbara

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала Барбара, али не може нам се увек свима све, исто допасти,овде не потцењујемо ничији труд, већ учимо да образлажемо своје ставове.

      Избриши
    2. U potpunosti se slazem sa Vama učitelju, ali moj stav je takav. Ne moram da razmišljam kao ostali...

      Избриши
  8. Највише ми се допао састав бр. 10 јер су описи природе лепи, а нацртана птичица у кућици на дрвету је такође лепа.
    Најмање ми се допао састав бр. 9 само зато што је кратак и непотпун.

    ОдговориИзбриши
  9. Драги учитељу,
    Највише ми се допао први састав, јер је у њему све лепо описано. Описана је природа, људи и животиње. Није ми се допао осми састав јер је сувише кратак и није речено све што треба да се каже.
    Данило М.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала ти Данило, веома си лепо образложио свој избор!

      Избриши
  10. Мени се највише допао састав број 4.,јер је у њему лепо описана природа и буђење пролећа,а мање ми се допао састав број 9.,јер није баш све могло да се прочита и разуме.
    Стефан Марић

    ОдговориИзбриши
  11. Највише ми се свидео 4. састав, јер је баш лепо описано пролеће и реченице су лепе.
    Најмање ми се свидео 8. састав, јер није баш довољно описано и дочарано пролеће.
    Жана Т.

    ОдговориИзбриши
  12. Meni se najviše dopao sastav broj 6 zato što je uredan i opis je dobar. Najmanje mi se dopao sastav broj 9, kog sam ja autor. Sastav mi se nije dopao zato što je oskudan u odnosu na druge, nisam shvatio da treba da bude sadržajniji. Mislim da treba da bude onakav, kakav sam sada u ispravci napisao i postavio.

    Žarko Božović

    ОдговориИзбриши
  13. Dragi ucitelju i dragi drugari.
    Najvise mi se dopao sastav broj 12.
    Po meni, lepo je napisan.
    Najmanje mi se dopao sastav broj 8.
    Mislim da je previse kratak.
    Ali se drugar, za razliku od mene, setio da ga napise.
    Ja sam zaboravila.
    Sonja Tosic

    ОдговориИзбриши
  14. Najvise mi se dopao sastav broj 6, zato sto lepo opisuje prolece I dug je kao prica. Kad sam procitala ostale, vdim da je moj sastav suvise kratak. Nije mi se mnogo dopao ni sastav broj 9 jer je kratak I ima gresaka, ali mi se dopao crtez koji ga ilustruje. Pozdrav od Ljubice P!

    ОдговориИзбриши
  15. Највише ми се допао састав број 10, зато што има леп рукопис и лепо је описана природа. Састав број 9 ми се није допао јер није довољно описао природу, рукопис је лош и нисам до краја успео да прочитам шта пише.

    ОдговориИзбриши
  16. Учитељу,
    Највише ми се допао састав број 8, зато што су лепо написана слова и леп је цртеж.
    Најмање ми се допао састав број 4, зато што сам га једва прочитала јер се слабо виде слова.
    Срна

    ОдговориИзбриши
  17. Учитељу,
    највише ми се допао састав број шест јер је написан разумно. Није ми се допао први састав јер нисам успео лепо да га прочитам.
    Милош

    ОдговориИзбриши
  18. Dobar dan Ucitelju,
    Najmanje mi se svideo sastav 9 zato sto je jedna recenica nezavrsena ali mi se svidja crtez. Najvise mi se svidja sastav 10 jer je lep crtez I lep je opis proleca.
    Pozdrav za sve drugare koji se veoma trude.
    Sofija Colakov

    ОдговориИзбриши
  19. Svi sastavi su mi bas lepi. Sastav 10 mi se najvise svideo. Veseo je i lep. Prolece je lepo opisano. Crtez je lep. Mnogo mi se svidela kucica i pticica.

    ОдговориИзбриши