Драги моји прваци, време је за нову песму!
1.КОРАК: Отпевајте изражајно песму: Зец копа репу.
Посебно обратите пажњу на промене
у динамици (Шта се пева тише, а шта гласније?).
Одговорите ми на питалицу:
Штампани уџбеник
|
Питалица: „Лети а нема крила, плаче а нема очи.
Шта је то?” (_ _ л _ к.)
|
Шта најчешће
доносе облаци?
Данас ћемо сазнати шта се дешава у једној народној песми док
киша пада.
2.КОРАК: Погледајте следећи видео:
3.КОРАК: Сада ћемо активирати зелени микрофон на страни 51. нашег дигиталног уџбеника и песму Киша пада учимо по слуху - слушамо и памтимо, све док не запамтимо целу песму,
Текст се може
обрађивати и уз покрет:
КИША ПАДА
(покрет
уз песму)
Покрет уз
песму може се изводити тако што:
Киша пада (покретом руку одозго надоле
показујемо како киша пада)
Трава расте (покретом руку одоздо нагоре
показујемо како трава расте, руке подижемо опружених лактова)
Гора зелени (у ритму спуштамо руке у одручење
правећи полукруг, руке раширене у висини рамена)
Киша пада (понављамо покрет рукама одозго
надоле, руке у предручењу испред тела)
Трава расте (поново подижемо руке увис до положаја
изнад главе)
Гора зелени (спуштамо руке у одручење у висини
рамена правећи полукруг)
У тој гори расте дрво (руке подигнуте, опружени лактови, у
положају изнад главе, њишемо се лагано лево-десно у ритму музике,
симулирајући померање крошње на ветру)
Танко високо (пропињемо се на прсте и симулирамо покрет као да хоћемо да дохватимо небо)
На поновљене стихове положај руку је исти, само што се ученик окрене пун
круг око своје осе у месту:
У тој гори расте дрво
Танко високо
Под њим седи моја сеја (прекрштене руке на грудима)
А ја поред ње (њишемо се лагано у ритму музике
лево-десно)
Приликом понављања стихова корачамо у ритму.
Под њим седи моја сеја
А ја поред ње.
|
4.КОРАК: Поново слушамо песму у извођењу хора Колибри
и одговарамо на првих 6 питања у одељку Разговарамо,
уџбеник, стр. 53.
Пример интеграције-повезивања садржаја
музичке културе и света око нас:
Киша је потребна свим живим
бићима у природи, али може изазвати поплаве.
Гром је појава која може
бити опасна. У песми брат и сестра седе под дрветом. Да ли они то чине док је
киша? Како треба да се понашамо док грми?
|
5.КОРАК: Цртамо један од мотива из песме КИША ПАДА и у оквиру тог мотива(на цртежу!)нацртајте и 7.задатак из одељка Разговарамо(цвет са латицама на којима ћеш уписати своја осећања).
6.КОРАК: Фотографиши и објави у својој фасцикли, повежи са темом МУЗИКА.
0 коментара:
Постави коментар