Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 12. април 2020.

ПОНЕДЕЉАК 13.04. МУЗИЧКА КУЛТУРА, лекција 5


Драги моји прваци, време је за нову песму!

1.КОРАК:  Отпевајте изражајно песму: Зец копа репу
Посебно обратите пажњу на промене у динамици (Шта се пева тише, а шта гласније?).
Одговорите ми на питалицу:

Штампани уџбеник
Питалица: „Лети а нема крила, плаче а нема очи. Шта је то?” (_ _ л _ к.)


Шта најчешће доносе облаци? 
Данас ћемо сазнати шта се дешава у једној народној песми док киша пада.
2.КОРАК: Погледајте следећи видео:



3.КОРАК:  Сада ћемо активирати зелени микрофон на страни 51. нашег дигиталног уџбеника и песму Киша пада учимо по слуху - слушамо и памтимо, све док не запамтимо целу песму, 

Текст се може обрађивати и уз покрет:
КИША ПАДА
(покрет уз песму)
Покрет уз песму може се изводити тако што:
Киша пада (покретом руку одозго надоле показујемо како киша пада)
Трава расте (покретом руку одоздо нагоре показујемо како трава расте, руке подижемо опружених лактова)
Гора зелени (у ритму спуштамо руке у одручење правећи полукруг, руке раширене у висини рамена)
Киша пада (понављамо покрет рукама одозго надоле, руке у предручењу испред тела)
Трава расте (поново подижемо руке увис до положаја изнад главе)
Гора зелени (спуштамо руке у одручење у висини рамена правећи полукруг) 
У тој гори расте дрво (руке подигнуте, опружени лактови, у положају изнад главе, њишемо се лагано лево-десно у ритму музике, симулирајући померање крошње на ветру)
Танко високо (пропињемо се на прсте и симулирамо покрет као да хоћемо да дохватимо небо)
На поновљене стихове положај руку је исти, само што се  ученик окрене пун круг око своје осе у месту:
У тој гори расте дрво
Танко високо
Под њим седи моја сеја (прекрштене руке на грудима)
А ја поред ње (њишемо се лагано у ритму музике лево-десно)
Приликом понављања стихова корачамо у ритму.
Под њим седи моја сеја
А ја поред ње.



4.КОРАК:  Поново слушамо песму у извођењу хора Колибри и одговарамо на првих 6 питања у одељку Разговарамо, уџбеник, стр. 53.

Пример интеграције-повезивања садржаја музичке културе и света око нас:
Киша је потребна свим живим бићима у природи, али може изазвати поплаве.
Гром је појава која може бити опасна. У песми брат и сестра седе под дрветом. Да ли они то чине док је киша? Како треба да се понашамо док грми?

5.КОРАК:  Цртамо један од мотива из песме КИША ПАДА и у оквиру тог мотива(на цртежу!)нацртајте и 7.задатак из одељка Разговарамо(цвет са латицама на којима ћеш уписати своја осећања).

6.КОРАК:  Фотографиши и објави у својој фасцикли, повежи са темом МУЗИКА.

0 коментара:

Постави коментар