Драги моји ђаци прваци,
1.КОРАК: Да ли знате који ваш другар има најјачи глас? Шта
мислите о гласноћи и феномену буке, који је присутан свуда
око нас? Како на вас утиче и како би решили проблем свеприсутне буке. Можемо ли спречити буку, заштитити се од ње и утицати на њу?
мислите о гласноћи и феномену буке, који је присутан свуда
око нас? Како на вас утиче и како би решили проблем свеприсутне буке. Можемо ли спречити буку, заштитити се од ње и утицати на њу?
2.КОРАК: Реши загонетке:
Загонетка 1
„Није лук, није трава,
љубичасте је боје
у земљи расте
и веома је здрава.”
(Ц_е_ла.)
Загонетка 2
„За мене то је посластица права
рече једна гладна крава.
Волим резанце лепе
од шећерне _________.”
(_ _ _ _.)
2.КОРАК: Данас ћемо научити
једну нову песму у којој се помиње репа, али и неке животиње. Откријмо које.
Дигитални уџбеник
|
Зец копа репу, народна песма / 04.04
|
Штампани уџбеник
|
Зец копа репу, народна песма
|
3.КОРАК: Учимо народну песму Зец копа репу
Дигитални уџбеник
|
Активирај иконицу зелени микрофон и послушај песму Зец копа репу
|
1.Да ли вам се песма допала?
2.Какво расположење изазива песма?
3.Какав је карактер ове песме?
4.Има ли непознатих речи и израза?.
5.Да ли знате шта је прикрадање?
6.Како се ти прикрадаш?
7.Зашто се каже да вука није било?
7.Зашто се каже да вука није било?
4.КОРАК: Мелодију ћете научити део по део тако што ћете поновити слушање неколико пута док је не запамтите. Увежбавате уз помоћ инструментала - караоке (плава иконица у дигиталном уџбенику на 51.страни)
Сада послушај песму још једном и уочи који део мелодије је гласнији, а који тиши?
Помоћу две варјаче(или две оловке) смисли и изведи ритам – гласније и тише извођење.
6.КОРАК: Сада прочитај ову лепу причу .
МУЗИЧКА ПРИЧА
КУЋНИ РЕД
На
зеленом пропланку растао је велики храст. Када га посматрате из даљине, он и
није тако велики, изгледа обично, као било које дрво. Али када му се приближите
и ставите чаробне зелене наочаре, он постаје велика зелена кућа са неколико
спратова у којој живе становници шуме.
У
приземљу у малој шупљини живи породица шумских мишева, који вредно раде, чисте
двориште,
саде и заливају пољско цвеће и траву.
У шупљини на првом спрату живи
веверица која спрема најукусније колаче и радо их дели са својим комшијама.
На
другом спрату живи поспана сова, која дању дрема, а ноћу будно чува све
станаре.
На
трећем спрату гнездо су направиле свраке, које имају продавницу
светлуцавих украса.
Сви
станари старог храста живе у слози и љубави и поштују кућни ред.
Једног
летњег поподнева храст је добио нове станаре. Били су то мува и комарац који су
се тог јутра венчали и уселили се у један велики шупљи жир који је висио на
грани.
Тог
истог поподнева пропланком је шетао дечак Роберт, који је трагао за музиком.
Сео је у хлад испод великог храста, затворио очи и слушао
дивну музику природе.
(Пуштамо
композицију Сањарење.)
Маштао
је о томе да једног дана постане познати композитор. Занесено је слушао музику
и записивао. Становници старог храста су уживали у поподневном одмору И ТИХОЈ
музици (тече Сањарење). Мали мишеви су задремали,
веверица се
одмарала док
су њена деца спавала.
Одједном
се зачула лупњава и препирка. Мува и комарац су се посвађали.
(Пуштамо
композицију Муха и комарац.)
(ду 4.5,зелени микрофон)
ГЛАСНО су се свађали. Сви су се разбудили и
узнемирили. Успели су да направе толику буку да се и стара сова пробудила.
Излетели су из старог жира и почели да се јуре око Робертове главе. Прекинули
су и његово сањарење.
Веверица
је доскакутала, затворила уши рукама и љутито викнула: „Е, сада
је доста! Поштујте кућни ред!”
Мува и комарац су се
уплашили и побегли у своју кућицу.
Поново
је настала тишина (пуштамо поново композицију Сањарење) и сви су наставили да уживају у тихој музици.
Роберт
је успео да је запише. Тако су многи људи широм света уживали у његовој музици.
А
мува
и комарац? Шта мислите,
шта је било са њима?
|
7.КОРАК: Усмено одговори на питање 1,2,3,4,5 и 6. из одељка Разговарамо на страни 52.
8.КОРАК: Илуструј ову лепу песму"Зец копа репу". Фотографиши свој рад и окачи уз помоћ тате и маме на фб групу у албуму ДОМАЋИ ЗАДАЦИ(за овај задатак имаш седам дана времена).
0 коментара:
Постави коментар