Translate

Wikipedia

Резултати претраге

недеља, 12. април 2020.

ПОНЕДЕЉАК 13.04. СРПСКИ ЈЕЗИК, лекција 21

Драги моји ђаци прваци,
Данас ћемо оживети ликове (Владу, Милицу и њихову маму) у нашој виртуелној учионици, тако што ћемо снимити прилог за:
1.видео, сценски приказ (снимање своје улоге) или
2.радио драму (снимање свог гласа)
(Потребно је да у коментару испод овог поста напишете за шта сте се определили!)

Успех у изражајном читању и казивању драмских текстова зависи од мноштва чинилаца, од којих су најбитнији: дикција, интонација, темпо, паузе, реченични нагласак и природни став. Док читате драмски текст, потребно је да правилно наглашавате речи. Интонација прати и истиче природу и јачину осећања. Глас се према потреби мења и прилагођава да би се истакла осећања и расположења драмских лица-маме, Владе и Милице (напетост, бес, љубав, брижност, радост, одушевљење). Драмски текст се чита  на одговарајући начин у складу са природом исказа. Веће паузе се праве после тачке, а мање после запете. Водите рачуна о реченичном нагласку. Приликом читања обавештајних реченица глас спуштате на крају реченица. При читању упитних и узвичних реченица глас подижете на крају реченица. Изражајним казивањем треба уверити слушаоце у истинитост казивања.


1.КОРАК:  
Неколико пута изражајно прочитајте драмски текст „Неће увек да буде први” по улогама. Покушајте да глумом дочарате ликове. Изабери лик за који сматраш да си га добро дочарао.
(Ако си одабрао/одабрала видео сценски приказ, можете да се обучете у складу са тим како сте замислили ликове и да имате одговарајуће предмете, нпр., мама држи варјачу и чинију у којој меша фил.)
2.КОРАК:  Сними свој прилог и пошаљи га у своју фасциклу на фб групи, повежи га са темом СЦЕНСКИ ПРИКАЗ/РАДИО ДРАМА, а ју ћу од ваших прилога направити видео-игроказ или радио-драму. 

18 коментара:

  1. Определио сам се за лик дечака Владе. Милош М.

    ОдговориИзбриши
  2. определио сам се за радио драму.
    Данило М.

    ОдговориИзбриши
  3. Doba dan Ucitelju,

    Opredelila sam se za lik mame I radio dramu.
    Ali moja mama korsti facebook samo na telefonu, tako da ne mozemo da etiketiramo sadrzaj.

    Pozdrav
    Sofija Colakov

    ОдговориИзбриши
  4. Учитељу, ја сам се определио за радио драму.
    Вук В.

    ОдговориИзбриши
  5. Ja sam se opredelio za radio dramu! Filip Jandric

    ОдговориИзбриши
  6. Ja sam se opredelio za radio dramu i lik decaka Vlade.
    Maksim Curcic

    ОдговориИзбриши
  7. Нисам успео да се повежем са албумом. ставио сам у своју фасциклу са домаћим задацима, тонски запис!
    Данило М.

    ОдговориИзбриши
  8. Opredelila se za lik Vlade i Milice, ali bez glume, snimamo glas (radio drama). Žana

    ОдговориИзбриши
  9. Определила сам се за радио драму. Бићу Влада (а вероватно и Милица, ако моја сестра не пристане да она тумачи тај лик:))

    ОдговориИзбриши
  10. Odabrala sam lik Milice i mame.
    Nataija Zivkovic

    ОдговориИзбриши
  11. Učitelju, odabrala sam radio dramu i ulogu Milice.
    Srna

    ОдговориИзбриши
  12. Petar se odlučio za radio dramu i biće lik sina Vlade.

    ОдговориИзбриши