Драги моји другари и данас ћемо се дружити са песмама Јована Јовановића Змаја.
1.КОРАК:
1.КОРАК:
1. Које су
вам омиљене Змајеве песме?
2. Шта вам се
у њима посебно допало?
3. Наведите
ликове који су вам били најзанимљивији?
4. Које
њихове особине вам се допадају?
5. Испричајте
шта знате о Јовану Јовановићу Змају.
Вероватно сте прочитали познате Змајеве дечје песме као
што су: „Мали
коњаник”, „Пачија школа”, „Мати”, „Жаба чита новине”, „Купање”, „Мрак”, „Мали
Јова”, ,,Пера као доктор”, ,,Дете и бака”, ,,Стара бака” и друге.
У Змајевим песмама описују се:
-дечји страх („Мрак”, „Страшљивац”, „Страшна прича”), -маштовита дечја игра („Мали коњаник”),
-деца у улози одраслих („Пера као доктор”, „Мали Јова”), -дружење деце са животињама („Неће мачка да се сиграмо”, „Дете и лептир”, „Стева Раколовац”, „Аца гушчар”),
-шаљиве песме о животињама („Пачија школа”, „Жаба чита новине”, „Мачак иде мушу у сватове”, „После гозбе”),
-природа („Пчела и цвет”, „Киша”, „Ала су то грдне муке”, „Мати”), породица („Стара бака”, „Брата се дури”, „Дете и бака”, „Дед и унук”),
-поучне песме („Купање”).
У Змајевим песмама описују се:
-дечји страх („Мрак”, „Страшљивац”, „Страшна прича”), -маштовита дечја игра („Мали коњаник”),
-деца у улози одраслих („Пера као доктор”, „Мали Јова”), -дружење деце са животињама („Неће мачка да се сиграмо”, „Дете и лептир”, „Стева Раколовац”, „Аца гушчар”),
-шаљиве песме о животињама („Пачија школа”, „Жаба чита новине”, „Мачак иде мушу у сватове”, „После гозбе”),
-природа („Пчела и цвет”, „Киша”, „Ала су то грдне муке”, „Мати”), породица („Стара бака”, „Брата се дури”, „Дете и бака”, „Дед и унук”),
-поучне песме („Купање”).
Јован
Јовановић Змај рођен је у Новом Саду, 24. 11. 1833. године. Основну школу завршио је у Новом Саду. Радио је као
лекар у Новом Саду и Панчеву. Змај је читавог живота помагао људима и бринуо о
њиховом здрављу бесплатно. У Београду је основао и водио санитарни надзор у
школама и са још десетак лекара основао прву амбуланту у Србији. У слободно
време писао је песме за децу. Покренуо је књижевне часописе за децу, међу
којима је „Невен” најдуже излазио. Умро је 1904. године у Сремској Каменици.
2.КОРАК: У дигиталном уџбенику, одељак 2. страна 12. активирајте зелени микрофон и пажљиво послушајте песму (или је прочитајте у читанци на страни 55.)
Дигитални
|
Звучни запис: Срда
|
Штампани
|
Пажљиво читање, да би доживели песму и разумели њено значење..
|
Прочитајте песму у себи још једном и обратите пажњу на мање познате речи које су објашњене на маргини читанке(са стране).
Вероватно ниси разумео/ла значење речи срда – особа
која се стално љути, срдити се –
љутити се и труд – напор.
1. Како вам се допала ова
песма?
2. Како се Евица понаша
кад је љута?
3. Шта она мисли о свом
понашању?
4. Испричајте
како се ви понашате кад сте љути.
Вероватно разумете Евицу и њену привремену срдитост. Чак и сама Евица не оправдава своје понашање и изненадну промену расположења.
Које су се вама Змајеве песме посебно допале?
Дигитални
|
Задаци: Змајеве
песме 1 и Змајеве песме 2, диг уџ. одељак 2 стр12.
|
Штампани
|
Задатак (Прилог
1),прилог 1 се налази испод ове лекције
|
4.КОРАК: Препиши у свеску:
Јован Јовановић Змај
„Срда” (и друге песме по избору )
Тема: Срдито Евичино понашање
Кад је Евица љута, она је: бесна,
нервозна, нерасположена, незадовољна, неразумна.
Кад Евица није љута: она је
расположена, мудра, самокритична.
Змајеве песме из лектире које су ми се допале: Ликови из тих песама: |
Домаћи задатак:
Научите једну Змајеву песму по избору напамет. Напишите је у свесци писаним словима ћирилице. Нацртајте омиљеног јунака из Змајеве поезије у свесци.
5.КОРАК: Фотографиши страницу свеске са домаћим задатком објави у фб групи и повежи са темом ДОМАЋИ ЗАДАЦИ.
Прилог 1:
5.КОРАК: Фотографиши страницу свеске са домаћим задатком објави у фб групи и повежи са темом ДОМАЋИ ЗАДАЦИ.
Прилог 1:
1.
Повежи линијом ликове са предметима који им припадају.
а) Мали брата ципела
б) Сека Зорка сат
в) Размажени Лаза санке
2.
Повежи линијом ликове са насловом
песме у којој се појављују.
а) Зорка „Материна маза”
б) Евица „Зимска
песма”
в) Лаза „Срда”
3.
Повежи ликове са њиховим осећањима.
а) Евица задовољство
б) Мали брата радост
в) Зорка љутња
4.
Поређај стихове по редоследу који имају у песмама. Обележи стихове бројевима
од 1 до
|
0 коментара:
Постави коментар