Translate

Wikipedia

Резултати претраге

понедељак, 11. мај 2020.

УТОРАК 12.05. СРПСКИ ЈЕЗИК, лекција 39


1.КОРАК:  Сада ћемо обнављати знања о реченицама као обавештењу, питању и заповести. На крају реченица као заповести увек пишемо узвичник. (Запишите у свеску реченице)
Јоцо, донеси мами мало дрва!
Јоцо, готове су палачинке!

Упитне реченице садрже неко питање. На њиховом крају увек се пише упитник.
-Шта ради Јоца? 
-Шта прави мама?

На крају реченице којом нешто обавештавамо пишемо тачку.
Мама, ја ћу сада да возим тролејбус и да знаш да више нисам код куће.
Кола су у квару. Правац гаража.
За оправку тролејбуса три палачинке.

2.КОРАК: Преузмите НАСТАВНИ ЛИСТ и решите задатке. Када решите задатке сачекајте решења јер ћете радити самопроцену! Решења ће бити објављена (У ТОКУ ПОПОДНЕВА) испод овог поста у коментарима и ви ћете проверити своја решења упоређивањем са тачним решењима. Изброј сва тачан решења и у коментару на овој страници напиши (нпр. 12 тачних решења, Петар Петровић)

17 коментара:

  1. Решење:
    а) Наставница српског језика пита Војина:
    – Иза којих реченица пишемо знак питања? Наведи једну такву реченицу!
    – Иза реченице: „Цеца каже да ме воли”, ставио бих знак питања.
    – Зашто иза те реченице?
    – Зато што нисам сигуран да ли ме она стварно воли.
    б) Алма: И када нешто знам, ја се не јављам у школи.
    Мама: Зашто?
    Алма: Нисам тужибаба.
    Мама: Не разумем.
    Алма: Ја знам ко је разбио прозор, ко је преписивао, ко се тукао, али нећу то да кажем наставницима.
    в) – Учитељу, и ја сам направио једну загонетку.
    – А какву то? Да чујем!
    – Е, па погодите! Загонетку треба погодити, а не да вам ја кажем.
    (Јован Јовановић Змај, Досетке и наивности из дечјег света, страна 13)
    г) Зашто лавови једу живо месо?
    Зато што не умеју да кувају.
    д) Која је животиња најјача?
    Пуж. Он може да носи своју кућу на леђима

    ОдговориИзбриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. 17 тачних одговора. Жана Трунић

    ОдговориИзбриши
  4. 17 тачних одговора.
    Милош Михајловић

    ОдговориИзбриши