Рекли смо да ћемо данас имати говорну вежбу: Тог дана сам се баш уплашио/уплашила.
1.КОРАК: У овој занимљивој књизи,
налази се један веома леп текст у коме је на духовит начин описан разговор маме и малог Неше. Прочитај тај текст!
1.КОРАК: У овој занимљивој књизи,
Машта
Петогодишњи
Неша каже својој мами, пред спавање:
– Мама,
плашим се вештице која лети на метли, злог чаробњака који децу претвара у
жабе, бабароге која живи у пећини и летећег змаја који отима децу.
– Немој да
се плашиш, мамино злато, та бића постоје само у машти!
– Ја се у
машти њих и плашим.
(Александар
Чотрић, „Озбиљно смешна књига“, страна 23)
|
Ову песму сигурно знаш, као и причу о БАБАРОГИ - подсети се!
2.КОРАК: Хајде да поразговарамо мало о Нешиним страховима!
1. Чега се плаши мали
Неша?
2. Коме се он исповеда?
3. Како мама покушава да
утеши Нешу?
4. Шта вам је у наведеном
тексту било смешно?
5. Испричајте чега сте се
ви плашили у детињству.
6. Сетите се неког
догађаја када сте се баш уплашили. Коме сте се обратили за помоћ?
Данас ћеш ми причати о догађајима
који су у теби побудили непријатно осећање страха и узнемирености.
3.КОРАК: Запиши наслов у свеску:
Тада сам се баш уплашио/уплашила
4.КОРАК: Обрати пажњу на следећа упутства која ће ти помоћи да лепо испричаш свој догађај:
У уводном
делу излагања
потруди се да заинтересујеш слушаоце за своју причу. Важно је да увод
буде кратак и занимљив.
Средишњи
део излагања је
најдужи и најважнији. У њему на занимљив начин приповедаш о догађају који те је уплашио, приказујеш време и место где се догађај одиграо и ко су
учесници тог догађаја. Догађаје приказујеш један за другим у њиховом
временском току (прво говориш шта је претходило том догађају, на који начин
си реаговао/реаговала, шта је представљало врхунац радње када си био/била највише напет, а
потом како си превазишао/превазишла свој страх и ко ти је све у томе помогао).
Причање би
требало да буде живописно и занимљиво. Појединости које описујеш требало би да буду сликовите. Требало би да говориш о својим мислима и осећањима у том тренутку.
Завршни део излагања треба да садржи твоје главне мисли и разлоге због којих се и сада сећаш тог догађаја
5.КОРАК: Замоли маму или тату да на твој знак (када будеш био/била спреман/спремна) укључи снимање твог гласа на диктафону. Потребно ја да снимиш своју причу.
6.КОРАК: Илуструј догађај о коме си приповедао у свесци испод наслова.
7.КОРАК: Објави свој аудио снимак у својој фасцикли на фб групи!
6.КОРАК: Илуструј догађај о коме си приповедао у свесци испод наслова.
7.КОРАК: Објави свој аудио снимак у својој фасцикли на фб групи!
Драги учитељу,
ОдговориИзбришиурадио сам задатак.
Данило М.