Translate

Wikipedia

Резултати претраге

уторак, 31. март 2020.

СРЕДА 01.04. СРПСКИ ЈЕЗИК, лекција 11

Рекли смо да ћемо данас  имати говорну вежбу: Тог дана сам се баш уплашио/уплашила
1.КОРАК:  У овој занимљивој књизи, 

налази се један веома леп текст у коме је на духовит начин описан разговор маме и малог Неше. Прочитај тај текст!

Машта
Петогодишњи Неша каже својој мами, пред спавање:
– Мама, плашим се вештице која лети на метли, злог чаробњака који децу претвара у жабе, бабароге која живи у пећини и летећег змаја који отима децу.
– Немој да се плашиш, мамино злато, та бића постоје само у машти!
– Ја се у машти њих и плашим.
(Александар Чотрић, Озбиљно смешна књига, страна 23)
Ову песму сигурно знаш, као и причу о БАБАРОГИ - подсети се!



2.КОРАК:  Хајде да поразговарамо мало о Нешиним страховима!
1. Чега се плаши мали Неша?
2. Коме се он исповеда?
3. Како мама покушава да утеши Нешу?
4. Шта вам је у наведеном тексту било смешно?
5. Испричајте чега сте се ви плашили у детињству.
6. Сетите се неког догађаја када сте се баш уплашили. Коме сте се обратили за помоћ?



Данас ћеш ми причати о догађајима који су у теби побудили непријатно осећање страха и узнемирености.
3.КОРАК:   Запиши наслов у свеску:

Тада сам се баш уплашио/уплашила

4.КОРАК:  Обрати пажњу на следећа упутства која ће ти помоћи да лепо испричаш свој догађај:
У уводном делу излагања потруди се да заинтересујеш слушаоце за своју причу. Важно је да увод буде кратак и занимљив.
Средишњи део излагања је најдужи и најважнији. У њему  на занимљив начин приповедаш о догађају који те је уплашио, приказујеш  време и место где се догађај одиграо и ко су учесници тог догађаја. Догађаје  приказујеш један за другим у њиховом временском току (прво говориш шта је претходило том догађају, на који начин си реаговао/реаговала, шта је представљало врхунац радње када си био/била највише напет, а потом како си превазишао/превазишла свој страх и ко ти је све у томе помогао).
Причање би требало да буде живописно и занимљиво. Појединости које описујеш требало би да буду сликовите. Требало би да говориш о својим  мислима и осећањима у том тренутку.
Завршни део излагања треба да садржи твоје главне мисли и разлоге због којих се и сада сећаш тог догађаја

5.КОРАК: Замоли маму или тату  да на твој знак (када будеш био/била спреман/спремна) укључи снимање твог гласа на диктафону. Потребно ја да снимиш своју причу.

6.КОРАК:  Илуструј догађај о коме си приповедао у свесци испод наслова.

7.КОРАК:  Објави свој аудио снимак у својој фасцикли на фб групи!    








1 коментара: